توجیح عجیب و غریب مهدی طائب در برنامه هنگام درنگ


جناب اقای مهدی طائب در برنامه شب گذشته در پاسخی عجیب به مجری برنامه که از وی در خصوص ابراهیم یکی از سران قیام مختار که در اواخر قیام مختار، مختار را رها کرد و به تعبیری به وی خیانت کرد و بعد با زبیریان بیعت نمود از وی حمایت کرد و توجیه عجیب تری برای این کار وی بیان نمود.

وی که ابتداً با بیانی سعی کرد اصل سخنان کارشناس دیگر برنامه را نقد کند وی خطاب به مجری و کارشناس دیگر برنامه اظهار داشت که قضاوت در خصوص این افراد درست نیست و پروردگار از باطن و نیت عمل انها با خبر است.

خطاب به جنابتان عرض می کنیم که سخن بسیار زیبایست اما ای کاش خیلی ها از این حرفتان پند می آموختند. نه مثل عده ای راه بیفتند انواع تهمت ها و اهانت ها را بکنند و بعد بگویند حامی ولایتیم.

در این دوره و زمانه در باره زنده ها قضاوت می کنند چه برسد به مردگان.

وی در توجیح یاری نرساندن ابراهیم به مختار و در نهایت پیوستن به سپاه زبیریان را عملی استراتژیک نامیید.

وی با کوتاه بین بودن خواندن مختارو عکس آن بلند نظر بودن  ابراهیم را از دلایل این کار ابراهیم عنوان کرد.

به ضم جناب آقای مهدی طائب ابراهیم برای از بین بردن آل مروان دست به این اقدام زد.

با این پاسخ کارشناس دیگر برنامه که لبخند می زد گفت پس این کار ابراهیم چگونه توجیه می شود که زمانی در بیعت مختار است به یاری وی نمی شتابد تا مختار را بقتل رسانند

مهدی طائب در جواب این کار وی را استراتژیک خواند و به مشابه دو سپاه یا لشکر که یکی گیر افتاده و از بین رفتن آن حتمی است و دیگری در وضعیت مناسب است و استراتژی حکم می کند که آن لشکر را رها نمود پاسخ این سوال را داد.

 

اما سوالات ما:

جناب آقای طائب اولا از کجا می دانید که اگر ابراهیم به کمک مختار نمی شتافت مختار شکست می خورد

دوما مگر وی در بیعت مختار نبود و نه این است که حمایت از رهبر امری ضروری است. مختار یه لشگر شکست خورده نبود بلکه قلب قیام بود. قلب از بین برود دیگر هیج جای بدن کار نمی کند. مختار قلب قبام بود ستون آن بود نه دست یا پای آن که بدون آن هم بتوان زندگی کرد.

سوما یعنی اگر رهبری نظام در مرحله ای از تاریخ در حال شکست بود به ضم شما باید استراتژی پیشه کرد و وی را تنها گذاشت. حتی پا را فراتر نهاده با دشمن وی هم فسم بشویم. البته استراتژی این گونه حکم می کند دیگه؟

چهارما : پس در خصوص قیام سید شهدا تمام کسانی که وی را رها نمودند پس بی کناه هستند چون استراتژی اینگونه حکم می کرد و نعوذ بالله افق دید آنها وسیع تر از امام بود. چون همه حتی امام هم می دانستند شهید می شوند.

 

این چه تفسیری است اگر هم می خواهید توجیه کنید این گونه نکنید. اگر توجیحات ما هم در خصوص بسیاری از مسائل این گونه باشد که وا اسفا.

مواردی که بیان شد نقل به مضموم است نه عین گفتار آنها شما می توانید فایل صوتی و تصویری آن را از این سایت دانلود کنید

http://www.askdin.com/attachment.php?attachmentid=11069&d=1309576738

نوشته شده در تاریخ شنبه 11 تیر 1390    | توسط: عدالت مهرورزی    |    | نظرات()